Jak rozgrzać silnik rano?

Skrobanie szyb i odśnieżanie samochodu zajmuje około 10 minut. Ciekawym eksperymentem byłoby sprawdzenie, czy silnik pracujący na biegu jałowym może się w tym czasie rozgrzać. Nowoczesne silniki tego nie potrafią: nie sprawdzają się w ekstremalnie niskich temperaturach! A co ciekawsze, diesle nie osiągną temperatury pracy nawet po godzinie bez obciążenia.
Uruchamiając samochód w chłodne dni, nie włączaj go i pozostaw uruchomiony z niską prędkością podczas oczekiwania. To znacznie wydłuża czas nagrzewania. Nowoczesne diesle powoli nagrzewają się podczas pracy.

Konstrukcja tego silnika ma kluczowe znaczenie dla jego osiągów. Starsze silniki, zwłaszcza benzynowe, „produkowały” dużo ciepła i stosunkowo szybko się nagrzewały. Nowoczesne silniki są wydajniejsze niż kiedykolwiek, ale nadal zużywają dużo paliwa. Mimo to są tak wydajne, że nie zamieniają się nawet w ciepło po uruchomieniu samochodu. Potrafią również utrzymać ciepło we wnętrzu przez całą zimę! Silniki Diesla są wysokowydajne i mogą się nagrzewać najszybciej.

Kolejnym kluczowym parametrem jest wielkość silnika. Większy silnik pozwala na wykorzystanie większej ilości ciepła w celu efektywnego ogrzewania, w tym ogrzewania kabiny pojazdu.

Uważaj na ten błąd gdy uruchamiasz silnik w niskiej temperaturze

Uruchamiając silnik w niskiej temperaturze i pozostawiając go na biegu jałowym, możemy sprawić, że będzie pracował przez długi czas na wzbogaconej mieszance. Ten proces, polegający na tym, że w silnikach gazowych i wysokoprężnych niewielka ilość paliwa jest spalana z sadzą w celu ogrzania silnika przed jego zmieszaniem, zachodzi, ponieważ zimne powietrze jest gęstsze niż ciepłe.

Im więcej paliwa w oleju, tym bardziej staje się „cieńszy” i zapewnia mniejszą ochronę, gdy silnik pracuje przy wysokich obciążeniach. Częste wielokrotne rozruszniki przyspieszą zużycie silnika Twojego samochodu, więc najlepiej zadbaj o to, by wykonać to zadanie. Warto jednak pamiętać, że więcej zimnych startów = więcej uszkodzeń spowodowanych zużyciem.

Jak rozgrzać samochód?

Zawsze przestrzegaj ważnych zasad bezpieczeństwa, takich jak dbanie o samochód podczas jazdy.

• Zwłaszcza w chłodne dni nie należy jeździć z niską prędkością obrotową silnika. Niskie obroty mogą powodować wibracje, uszkodzenie silnika i układu napędowego i nie tylko.

• Silnik nie powinien pracować na wysokich obrotach zbliżonych do maksymalnej prędkości.

• Coraz więcej samochodów oferuje urządzenia elektroniczne zwiększające komfort jazdy. W takim przypadku po dłuższej jeździe opłaca się włączyć wbudowaną w samochód nagrzewnicę elektryczną.

• Od pierwszego użycia strumień powietrza z kierownicy powinien być skierowany na przednią szybę, aby zapobiec szokowi termicznemu. Odsłonięte matowe szkło jest bardziej podatne na pękanie, jeśli wymienisz je po rozgrzaniu samochodu.

• Jeśli zauważysz spadek na wskaźniku temperatury płynu chłodzącego przed sygnalizacją świetlną, nie martw się, jest to normalne. Wynika to z wysokiej sprawności silnika. Wytwarza bardzo mało ciepła, ponieważ samo ogrzewanie wnętrza pochłania więcej ciepła niż silnik wytwarzałby w stanie spoczynku bez obciążenia.

Niektóre samochody ogrzewają się wydajniej niż inne

Możesz w to nie wierzyć, ale istnieją niezawodne nowoczesne diesle, które mogą szybko nagrzać Twój pojazd. Chociaż nie wytwarzają „natychmiastowego” ciepła z silnika, ich funkcja przegrzewania pomaga topić śnieg lub lód bez konieczności obniżania termostatu przez użytkownika.

Wiele samochodów, zwłaszcza tych z wyposażeniem z wyższej półki lub z wyższej półki, ma teraz fabrycznie montowane nagrzewnice pod maską. Nagrzewnice te zazwyczaj wykorzystują silnik spalinowy i działają w taki sam sposób, jak nagrzewnice parkingowe. Jeśli nie masz silnika ze źródłem ciepła, Twój pojazd będzie zimny, gdy przestaniesz czekać na światła. Ale to nie jest wada konstrukcyjna spowodowana przez samochód!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.